Using the WIDA Screener to Identify the Different levels of Students Learning English in Saudi Arabia استخدام أداة تقييم ويدا للتعرف على المستويات المختلفة للطلاب اللذين يتعلمون اللغة الإنجليزية في المملكة العربية السعودية

نوع المستند : بحوث

المؤلف

Master Degree Curriculum and Instruction Northern Illinois University

المستخلص

This paper proposes a curriculum program about using the World-Class Instructional Design and Assessment (WIDA) Screener to assist educators in general and educators in 49th High School in Riyadh in particular to identify the English language proficiency levels of students who are learning English in the Kingdom of Saudi Arabia. Once students’ proficiency levels in English language are determined by the WIDA Screener, the educators will create a supportive program that has some lessons which focus on improving the four skills of English language: listening, speaking, reading, and writing. The expected results after using the WIDA Screener will be positive on both students’ English language proficiency level and on teachers’ teaching methods and instructions as well.
يهدف هذا المشروع إلى اقتراح برنامج منهجي حول استخدام أداة تقييم وتصميم تعليمي تساعد المعلمين بشكل عام والمعلمين في الثانوية التاسعة والأربعون بالرياض بشكل خاص لمعرفة مستويات إتقان اللغة الإنجليزية للطلاب الذين يتعلمون اللغة الإنجليزية في المملكة العربية السعودية. وفي حال تم تحديد درجة مستوى الإتقان سوف يقوم المعلمون بإنشاء برنامج دعم للطلاب ذوي المستوى المتدني يحتوي على بعض الدروس التي تركز على تحسين المهارات الأربعة: الاستماع و التحدث و القراءة والكتابة. وبعد الانتهاء من تفعيل برنامج الدعم سيقوم المعلمون بتقييم هؤلاء الطلاب باستخدام WIDA Screener  لتحديد مستوى الإتقان مرة أخرى. ستكون النتائج المتوقعة إيجابية بعد استخدام هذه الأداة على مستوى الطلاب و أيضا على طرق التدريس للمعلمين.

الكلمات الرئيسية